6 porad kosmetycznych dla świeżo upieczonych mam po nieprzespanej nocy.

W social mediach możemy natknąć się na zdjęcia świeżo upieczonych mam – z płaskim brzuchem, idealną fryzurą, świetlistą skórą i pełnym makijażem. Czy wspominanie o tym, że nie jest to prawdziwy obraz jest konieczne? Zmęczenie i brak odpowiedniej ilości snu podczas opieki nad maluchem ma ogromy wpływ na nasz wygląd. Nieprzespane noce skutkują opuchniętymi powiekami oraz cieniami pod oczami. Z kolei skóra, która nie miała szansy się zregenerować jest blada i ma ziemisty odcień.

Przy tak wielu zmianach w życiu z jakimi wiąże się macierzyństwo, takie problemy wydają się być błahe i marginalne. Jednak czasem poradzenie sobie z nimi może w dużym stopniu polepszyć samopoczucie. Jak błyskawicznie zlikwidować skutki nieprzespanej nocy?

 

ZRÓB PEELING

Skóra, która nie miała wystarczająco dużo czasu na regenerację wygląda źle. Jest niedotleniona, szara, matowa, szybciej się starzeje. Jak temu podołać? Zrób peeling twarzy i ciała. Pobudzi to przepływ krwi, co pomoże doprowadzić do wszystkich komórek skóry tlen i niezbędne składniki odżywcze. Poprzez złuszczenie zewnętrznej, martwej warstwy naskórka poprawi się również koloryt skóry. Wybierając peeling do ciała o owocowych nutach np. 113 Exotic Scrub  dodatkowo pobudzimy nasze zmysły. Odświeżający peeling po ciężkiej nocy postawi nas na nogi niczym poranne espresso.

ZMĘCZENIE WIDAĆ PO OCZACH

Worki i cienie pod oczami idą w parze z nieprzespaną nocą. Cienka i delikatna skóra w tej okolicy sprawia, że jest ona podatna na powstawanie opuchlizny i zasinień. Użyj preparatów poprawiających krążenie. Delikatny masaż podczas aplikacji kremu pod oczy może się sprawdzić. Poprawa krążenia i dotlenienia pomoże zredukować zasinienie. Można również posłużyć się zimnymi okładami – one zmniejszą opuchliznę. Najlepiej zadziała połączenie tych dwóch metod, czyli wykonanie delikatnego masażu zimną końcówką 151 EGF Youth Eye Elixir.

Natychmiastowy efekt poprawy wyglądu zmęczonej okolicy oczu dadzą płatki pod oczy 149 Peptide Hydrogel Eye Patches. Zanurzone w serum bogatym w nawilżające składniki (kwas hialuronowy, kolagen), przeciwstarzeniowe peptydy, łagodzący sok z aloesu, czy antyoksydacyjną zieloną herbatę – zdziałają cuda. Wystarczy nałożyć je na 15 minut, a w między czasie spokojnie zająć się innymi obowiązkami. Mały tip – można je wcześniej schłodzić w lodówce. Zadziałają wtedy jeszcze efektywniej na opuchliznę!

POSTAW NA BLASK

Postaw na kosmetyki rozświetlające. Rozpraszające światło drobinki rozpromienią skórę, nadadzą jej blasku. Twoim sprzymierzeńcem będzie również witamina C, która poprawi koloryt skóry. Idealnie sprawdzą się tutaj kosmetyki z linii Gold&Pearls lub nasz bestseller 143 Vit C Serum Perfector  rozświetlające serum bogate w witaminę C.

ZASTOSUJ KAMUFLAŻ

Żeby ukryć objawy zmęczenia warto wykorzystać siłę makijażu. Mocno kryjące matowe i ciężkie podkłady nie sprawdzą się na co dzień. Postaw raczej na lekkie, nawilżające produkty. Te rozświetlające również świetnie się sprawdzą. Pod oczy koniecznie zaaplikuj korektor, najlepiej żeby był ciut jaśniejszy od Twojego podkładu. Wklep go palcem. Nie trzymaj się przy tym sztywno okolicy wyznaczonej przez kość oczodołu – zejdź trochę niżej. Spraw żeby korektor ładnie przechodził w podkład. Nie zapomnij o wewnętrznym i zewnętrznym kąciku oka. Tam często widoczne są zasinienia. Odrobina różu na szczytach kości policzkowych doda świeżości i młodzieńczego blasku.

NAWILŻENIE PODSTAWĄ

Maluszek nie daje Ci dużo czasu na milion kroków pielęgnacji? Jeżeli musisz ją ograniczyć to postaw na nawilżenie! To podstawowy i najważniejszy krok. Zmęczenie, brak snu, to potrafi rozregulować procesy zachodzące w naszej skórze. Skóra się szybciej odwadnia, co sprawia, że widać na niej drobne zmarszczki, szczególnie w okolicy oczu. Dokładne oczyszczenie + intensywnie nawilżający krem to minimum!

PIJ WODĘ

Pewnie słyszałaś już o tym milion razy, ale nigdy nie zaszkodzi ponownie powtórzyć. Pij wodę! Jest ona niezbędna dla naszego ciała, pomaga mu odzyskać harmonię po nieprzespanej nocy. Już po przebudzeniu dostarcz sobie pierwszą szklankę tego wspaniałego płynu. A potem w ciągu dnia nie zapomnij o systematycznym nawadnianiu. Dodaj do wody plasterek cytryny lub kilka listków mięty. Taki dodatek zadziała orzeźwiająco.

Wcielcie w życie te wskazówki jeżeli chcecie usunąć objawy zmęczenia po nieprzespanej nocy. Mam nadzieję, że przydadzą się nie tylko świeżo upieczonym mamom, ale wszystkim, którzy z jakiś powodów nie dostarczają sobie odpowiedniej dawki snu 😉